Πρόγραμμα: EPAS Σχολεία - Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
2022-2023 (2η Θητεία)
|
Μαθητικές Εργασίες για τις Αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο μάθημα των Αγγλικών (ΔΡΑΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΑΞΙΑΣ)
Μεμονωμένοι/ες μαθητές και μαθήτριες (Junior Ambassadors) ανταποκρίθηκαν σε πρόσκληση της Senior Ambassador κ. Χριστοπούλου Μαρίας (Αγγλικής Γλώσσας) και έκαναν εργασίες (δοκίμια, σταυρόλεξο και σκίτσο) με θέμα τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατ’ επέκταση του εν λόγω Προγράμματος, τις οποίες κατέθεσαν σε ηλεκτρονική μορφή και κατόπιν
(στα μέσα Μαΐου) παρουσίασαν στους συμμαθητές τους στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας.
Έγινε διάχυση μέσω της αγγλόφωνης, ψηφιακής μαθητικής εφημερίδας του σχολείου Speaking English
https://schoolpress.sch.gr/speakingenglish1/?p=1863 ).
Οι μαθητές/τριες με τη μέθοδο της ιστοδιερεύνησης συγκέντρωσαν υλικό, δημιούργησαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους στους/στις συμμαθητές/τριες τους. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού ήταν συντονιστικός και επιβοηθητικός.
Συνολική αποτίμηση της δραστηριότητας:
Η συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών υπήρξε ικανοποιητική. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επωφελήθηκαν από την αναζήτηση του υλικού σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και κυρίως στάσεων. Το σκεπτικό της δραστηριότητας ήταν να ενημερωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι (παιδιά και ενήλικες) για τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από αυτή την άποψη, η δραστηριότητα κρίνεται επιτυχημένη.
Αποτίμηση της δραστηριότητας από τους μαθητές:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν, είτε δημιουργώντας και παρουσιάζοντας τις εργασίες τους
είτε ως ακροατές των εργασιών των συμμαθητών/τριών τους, έμαθαν και κατάλαβαν
καλύτερα ποιες είναι οι αρχές και οι αξίες που διέπουν το οικοδόμημα της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης.
Στην αναστοχαστική συζήτηση που έγινε κατόπιν της παρουσίασης των εργασιών, οι μαθητές/τριες
εξέφρασαν την ικανοποίηση τους και αξιολόγησαν θετικά την όλη δράση.
|
Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Χριστοπούλου Μαρία, Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06)
|
Εικονικό υλικό
|
|
Το φαινόμενο του εκφοβισμού (ΔΡΑΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΑΞΙΑΣ)
Το φαινόμενο του εκφοβισμού (''school bullying'') και της βίας (''school violence'') στον χώρο του σχολείου παρουσιάζει
αυξανόμενες και πολυπαραμετρικές διαστάσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και
στον διεθνή χώρο, ιδιαίτερα κατά τα τελευταία χρόνια.
Ο όρος «bullying» έχει αποδοθεί στα ελληνικά ως «σχολικός εκφοβισμός»
Την παρουσίαση έκαναν μαθήτριες σε μαθητές της Α Λυκείου στο πλαίσιο της Πανελλήνιας ημέρας κατά της σχολικής βίας ( 6 Μαρτίου)
Πατήστε εδώ για να δείτε την παρουσίαση
|
Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Βαρδάλου Έλενα, Oικονομολόγος (ΠΕ80)
|
Παρουσίαση
|
|
European Day of Languages 2022:Εορτασμός Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 19 Σεπτέμβριος, 2022 to 30 Σεπτέμβριος, 2022 (ΔΡΑΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ)
To celabrate European Languages Day, students visited the relevant portal (https://edl.ecml.at/),
did various quizzes and activities and participated in the «logo for T-shirt» contest (https://schoolpress.sch.gr/speakingenglish1/?p=1586)).
Moreover, they participated in an unusual and quite interesting language CHALLENGE! They invented new words (neologisms/coinages) in English and they have been trying to
«advertise/promote» them among friends and through Social Media, aiming at making them popular and hoping that one day they might be included in the Dictionary!!!
(https://blogs.sch.gr/marisach/archives/315 and
https://schoolpress.sch.gr/speakingenglish1/?p=1732 ).
GENERAL AIMS:
Students were informed about European Languages Day
surfing the relevant portal, practised various languages
doing quizzes and playing games, worked in groups to design
the logo for the T-shirt contest improving their language skills
and creative thinking. The teacher guided and facilitated students.
Συνολική αποτίμηση της δραστηριότητας:
The participation of students was extremely satisfactory. Students learned a lot about European languages, appreciated the benefits of multilingualism and were motivated to learn new languages later in life. Therefore,
the specific activity is considered successful.
Αποτίμηση της δραστηριότητας από τους μαθητές :
Students reallly enjoyed the celebration of European Languages Day in our school and participated wholeheartedly. They expressed the desire to participate in a similar celebration the following year.
|
Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Χριστοπούλου Μαρία, Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06)
|
Εικονικό υλικό
|
2021-2022 (1η Θητεία)
Η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2021-2022 στέφτηκε από επιτυχία! Οι συμμετέχοντες μαθητές
και καθηγητές, μετά από αξιολόγηση των δράσεων μας,
κερδίσαμε την τιμητική διάκριση να αναγορευτούμε για ένα χρόνο "Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου."
Σύνδεσμος στο site του Ευρωπαϊκού Προγράμματος που αναφέρει τη λίστα των επιτυχόντων σχολείων.
|
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ | Μαθαίνουμε για την περιβαλλοντική ρύπανση και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής | 22 Φεβρουαρίου 2022
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» και σε συνεργασία με το Εργαστήριο Φυσικής της Ατμόσφαιρας του Πανεπιστημίου Πατρών υλοποιήθηκε στις 22.02.2022 διαδικτυακή συνέντευξη των μαθητών του σχολείου μας (τμήματα Α1 και Α3) και του καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών κ. Ανδρέα Καζαντζίδη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας υπέβαλαν μια σειρά από εύστοχες ερωτήσεις σε σχέση τόσο με θέματα ρύπανσης της ατμόσφαιρας σε τοπικό επίπεδο όσο και με θέματα που αφορούν στο ευρύτερο πεδίο της κλιματικής αλλαγής σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι ερωτήσεις εστίασαν κυρίως στη λειτουργία των σταθμών μέτρησης περιβαλλοντικής ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας, στους παράγοντες που την επηρεάζουν, ενώ η συζήτηση επεκτάθηκε και στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής το οποίο, όπως τόνισε ο κ. Καζαντζίδης έχει ανθρωπογενή κυρίως αίτια. Πολλές ερωτήσεις είχαν ως θέμα την αποτελεσματικότητα των περιβαλλοντικών πολιτικών για ανάσχεση της επώδυνης για τον άνθρωπο κλιματικής αλλαγής (αύξηση μέσης θερμοκρασίας, στάθμης των θαλασσών, φαινόμενο του θερμοκηπίου και επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα κ.ά.) σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο ενώ συζητήθηκαν και ενδεχόμενες δράσεις με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ:
- Συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής και ακραία καιρικά φαινόμενα
- Αίτια της κλιματικής αλλαγής
- Επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής για τον άνθρωπο
- Τρόποι ανάσχεσης πιθανής επιδείνωσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων
- Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ρόλο δημοσιογράφου για το περιβάλλον
- Τι μπορούμε να κάνουμε οι ίδιοι/-ες σε επίπεδο σχολείου, κοινότητας και δήμου. Σχεδιάζοντας δράσεις με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
|
Υπεύθυνοι καθηγητές:
Παπαδούρης Ιωάννης, μαθηματικός (ΠΕ03)
Παπατσίμπας Γεώργιος, φιλόλογος (ΠΕ02)
|
Εικονικό υλικό από τη συνέντευξη
|
|
Μαθητικές Εργασίες για τις Αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο μάθημα των Αγγλικών / 1-11-2021 ως 20-5-2022
Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» μεμονωμένοι/ες μαθητές/τριες του προγράμματος ανταποκρίθηκαν σε πρόσκληση της Senior Ambassador κ. Χριστοπούλου Μαρίας (Αγγλικής Γλώσσας) και έκαναν εργασίες (δοκίμια και σταυρόλεξο) στην Αγγλική γλώσσα με θέμα τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις οποίες κατέθεσαν σε ηλεκτρονική μορφή και κατόπιν παρουσίασαν στους συμμαθητές τους στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας. Οι εργασίες είναι ανηρτημένες στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://schoolpress.sch.gr/speakingenglish1/?p=1736 ).
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
- Σεβασμός στη δημοκρατία και τους δημοκρατικούς θεσμούς
- Ισότητα
- Σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τη διαφορετικότητα
- Αλληλεγγύη
- Ανάπτυξη επιχειρημάτων με ήπιο τρόπο και συμβιβασμός
- Καταπολέμηση ψευδών ειδήσεων
- Απόρριψη κάθε μορφής βίας
|
Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Χριστοπούλου Μαρία, Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06)
|
Εικονικό υλικό
|
.
|