ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
   Αρχική      Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας      Περιγραφή      Διδάσκοντες      Μαθητές      Ωρολ.πρόγραμ.      Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες      Ερευνητικές Εργασίες      Όμιλοι      Η Πόλη μας      Συνδέσεις      Επικοινωνία      Ιστολόγιο           CanSatAetos2019      CanSatAetos2020

 


Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τους Ομίλους δημιουργικότητας και αριστείας

Έντυπο αίτησης και Υλικό πληροφόρησης για τους ομίλους (αρχείο pdf)


Το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Πατρών προγραμματίζει τη λειτουργία Ομίλων δημιουργικότητας και αριστείας, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις (Ν.4692/2020, τo υπ. αριθμ. πρωτ. 119/ΕΕΠΠΣ/09-09-2020 έγγραφo της Ε.Ε.Π.Π.Σ και την 5/21-09-2021 Πράξη του ΕΠ.Ε.Σ. του Προτύπου ΓΕ.Λ. Πατρών)σε γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, η γλώσσα, η λογοτεχνία, οι φυσικές επιστήμες, ο αθλητισμός, η οικονομία και η ρομποτική.

Σκοπός: η αξιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών

Έναρξη-διάρκεια : Αρχές Οκτωβρίου - πέρας του διδακτικού έτους.

Ωράριο: Δύο διδακτικές ώρες εβδομαδιαία μετά τη λήξη του κανονικού ημερήσιου προγράμματος σε ωράριο που ορίζει το σχολείο.

Αριθμός συμμετεχόντων : Κάθε όμιλος έχει 10 έως 20 μαθητές/τριες.

Προϋποθέσεις συμμετοχής : Οι όμιλοι ανάλογα με το περιεχόμενο και τους στόχους τους, μπορεί να προσφέρονται σε μαθητές/τριες μίας ή περισσότερων τάξεων του σχολείου ή και γειτονικών σχολείων. Ένας μαθητής/τρια μπορεί να συμμετάσχει σε δύο ομίλους κατ’ ανώτερο όριο. Η επιλογή των μαθητών/τριών, που συμμετέχουν στους Ομίλους, γίνεται με διαδικασία ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων.

Υποχρεώσεις συμμετεχόντων : Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε μαθητής/τρια αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις: παραδίδει εργασίες και εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο έργο του αναθέτει στη διάρκεια του έτους ο υπεύθυνος καθηγητής. Με τη λήξη του ομίλου ο μαθητής λαμβάνει πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Προθεσμίες υποβολής αίτησης : Δηλώσεις ενδιαφέροντος από τους μαθητές/τριες υποβάλλονται μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου στη διεύθυνση του σχολείου από τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών/τριών. Η επιλογή των μαθητών/τριών των ομίλων θα ολοκληρωθεί την 1η εβδομάδα του Οκτωβρίου και η έναρξη λειτουργίας των ομίλων αμέσως μετά.

Με απόφαση του ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου μας, για το σχολικό έτος 2021-2022 έχει προγραμματιστεί η λειτουργία των ακόλουθων ομίλων:



Η ζωή μας ένα διήγημα

Ο όμιλος θα ασχοληθεί με διηγήματα σπουδαίων δημιουργών (Παπαδιαμάντης, Βιζυηνός, Καραγάτσης κλπ).
Κοινός άξονας είναι ότι τα διηγήματα αυτά έχουν αγαπηθεί και χαρακτηρίζουν την εποχή τους.
Στόχος επίσης του ομίλου είναι και η εξωτερίκευση των λογοτεχνικών ανησυχιών των μαθητών/τριων και η συγγραφή δικών τους διηγημάτων.

Υπεύθυνη ομίλου: Μιχαλοπούλου Μαρία ΠΕ01

Περισσότερα...


Απόπειρες δημιουργίας

(Λογοτεχνικό εργαστήρι, δημιουργική γραφή, μελοποιημένη ποίηση, λογοτεχνία και τέχνες)
Σκοπός του Ομίλου είναι οι μαθητές να προσεγγίσουν με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο τον κόσμο της λογοτεχνίας,, να εξοικειωθούν με άγνωστα είδη (χαϊκού, λίμερικ, καλλιγραφήματα, ακόμα και slam poetry) και να αποπειραθούν να εκφραστούν δημιουργικά μέσω της ποίησης και άλλων τεχνών (ζωγραφική, κολάζ, μουσική, χορός, θέατρο, κινηματογράφος). Με αφετηρία τις ασκήσεις δημιουργικής γραφής με χιουμοριστικό χαρακτήρα οι μαθητές θα καταλήξουν στην παραγωγή δικών τους κειμένων (ατομικών ή συνεργατικών). Επίσης, θα γίνει αφιέρωμα στα ποιήματα που μελοποίησε ο μεγάλος Έλληνας μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης, ο οποίος έφυγε πρόσφατα από τη ζωή. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων θα αξιοποιηθούν θεατρικές και ψηφιακές τεχνικές (performance, installation, video art, site specific). Οι δημιουργίες των μαθητών θα δημοσιευθούν σε ψηφιακά μέσα (ιστολόγιο, padlet, wiki) και θα παρουσιαστούν σε εκδήλωση.
Κρατήστε αυτόν τον ήχο, τις βροντές, την καταιγίδα, μέχρι να τα σημειώσω κάπου (W. Shakespeare)
Χαράξου κάπου με οποιονδήποτε τρόπο και μετά πάλι
σβήσου με γενναιοδωρία
(Οδ. Ελύτης, “Μαρία Νεφέλη”)

Υπεύθυνοι ομίλου: Στρεπέλια Ιωάννα (ΠΕ02), Τάσσης Βασίλης (ΠΕ02)

Περισσότερα...


Νέες τεχνολογίες στα Μαθηματικά:από τον απλό σχεδιασμό έως το animation και τα επιδημιολογικά μοντέλα

Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με μαθηματικά λoγισμικά, εμβαθύνουν στη χρήση τους και τα αξιοποιούν στην μαθησιακή διαδικασία. Επεκτείνουν, με την κατασκευή animation καλλιεργώντας το ταλέντο τους και τις δεξιότητες τους. Συνειδητοποιούν ότι τα Μαθηματικά αποτελούν αντικείμενο διερεύνησης, πειραματισμού και ανακάλυψης. Παράλληλα, ενισχύουν την παρατηρητικότητα τους ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν το επιδημιολογικό μαθηματικό μοντέλο S-I-R και να το κατασκευάσουν με τη χρήση λογισμικού. Συνδέουν έτσι τα Μαθηματικά με άλλες επιστήμες όπως την επιστήμη της Ιατρικής και της Βιολογίας. Παρακολουθούν διαλέξεις από εξειδικευμένους επιστήμονες.
Ενθαρρύνεται η συμμετοχή σε διαγωνισμούς ως πρόκληση αντιμετώπισης θεμάτων αυξημένης δυσκολίας και ως το μέσο που διευρύνει τα όρια της σκέψης μας.

Υπεύθυνος ομίλου: Παπαδούρης Ιωάννης ΠΕ03

Περισσότερα...


Η σύγχρονη φυσική και η επικοινωνία της επιστήμης

Ποια τα τελευταία Nobel φυσικής, ποια σύγχρονα θέματα φυσικής πραγματεύονται; Πως δημιουργήθηκαν τα πρώτα σωμάτια της ύλης; Πως από τα πρώτα μικρά σωμάτια δημιουργήθηκε ο κόσμος; Αυτές είναι κάποιες από τις πολλές ερωτήσεις που θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε όλοι μαζί με την βοήθεια παιδαγωγικών παιχνιδιών και της τεχνολογίας. Θα υπάρξουν εξ αποστάσεως περιηγήσεις σε μεγάλα ερευνητικά κέντρα.

Υπεύθυνη ομίλου: Κλαυδιανού Στυλιανή ΠΕ04.01

Περισσότερα...


Ludo ergo sum (παίζω άρα υπάρχω)

Σχεδιασμός παιχνιδιών και μέσων Επικοινωνίας των Επιστημών στο Κοινό
• Σχεδιάζουμε και παίζουμε παιχνίδια σχετικά με τις Φυσικές ή / και τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες.
• Οργανώνουμε τρόπους επικοινωνίας της Επιστήμης στο Κοινό
• Φτιάχνουμε ντοκιμαντέρ για τη δράση μας
• Συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς (παιχνιδιού, ταινίας μικρού μήκους)
Επιθυμητό είναι οι μαθητές και μαθήτριες να έχουν ενδιαφέρον για το παιχνίδι, την επικοινωνία, ή και τον μαθητικό κινηματογράφο.

Υπεύθυνος ομίλου: Αρλαπάνος Γεώργιος ΠΕ04.04

Περισσότερα...


ΚΙΝΗΣΗ, ΧΟΡΟΣ, ΕΥΕΞΙΑ

Αερόβιος χορός -Ομαδικό Τσιρλίντινγκ Ελεύθερο Πομ (μικτό) Team Cheer Freestyle Pom
«Κανείς δεν νοιάζεται αν μπορείς να χορέψεις καλά. Απλά σήκω και χόρεψε» Davy Barry
Έλα στον αερόβιο χορό και το Τσιρλίντινγκ!
Έλα να διασκεδάσουμε με ένα άθλημα γεμάτο ενέργεια!
Έλα να κερδίσεις υγεία, χαρά, και ευεξία!
Ο Αερόβιος χορός και το Τσιρλίντινγκ περιλαμβάνουν γυμναστική και πολύ χορό. είναι ευχάριστοι και υγιεινοί τρόποι για σωματική και πνευματική ευεξία! Η μουσική, ο χορός, η κίνηση μας βοηθούν να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας διώχνοντας το στρες από την καθημερινότητα μας!
Ψυχαγωγηθείτε δημιουργώντας φιλικούς δεσμούς μεταξύ σας, καλλιεργήστε το ομαδικό πνεύμα, αποκτήστε αυτοπεποίθηση με την βοήθεια του χορού και του αθλήματος(Cheerleading)! . Μπορείτε να συμμετέχετε όλοι, ανεξαρτήτως ταλέντου και ικανοτήτων! Το μόνο που χρειάζεται είναι η διάθεση!

Υπεύθυνη ομίλου: Παναγοπούλου Ελένη ΠΕ11

Περισσότερα...


Βάζω τα οικονομικά μου στην/σε τάξη

Η οικονομική διαχείριση είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Είναι ζήτημα που απασχολεί όλους ανεξαρτήτου ηλικίας προκειμένου να διασφαλίσουν τις αναγκαίες δαπάνες τους και να αποφύγουν τις υπερβολές. Η ικανότητα διαχείρισης των χρημάτων χτίζεται σταδιακά και με τον κατάλληλο τρόπο από πολύ μικρή ηλικία. Γι’ αυτό και ο συγκεκριμένος όμιλος απευθύνεται σε μαθητές-εφήβους της Α Λυκείου που εξ αντικειμένου δεν διαθέτουν γνώσεις σε θέματα οικονομίας, ωστόσο συνήθως έρχονται σε επαφή με έννοιες του οικονομικού συστήματος που δυσκολεύονται να κατανοήσουν.
Σχεδιάστηκε ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες της Οικονομίας με παιχνιώδη και ευχάριστο τρόπο, προκειμένου τα ίδια να τις εφαρμόσουν στην καθημερινότητα τους. Επιπλέον να αποκτήσουν δεξιότητες ( λ.χ κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επίλυση προβλήματος, χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός κ.ο.κ ) που είναι απαραίτητες για την ορθή και συνετή διαχείριση χρημάτων και την λήψη σημαντικών αποφάσεων για τη ζωή τους.
Όπως ο Ροβινσώνας Κρούσος (ήρωας του ομώνυμου έργου του Άγγλου συγγραφέα Daniel Defoe, που ναυαγεί σε ένα έρημο νησί και ζει εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα), μαθαίνει να βασίζεται στον εαυτό του, θέτει οικονομικές προτεραιότητες και αναπτύσσει ανάλογες δεξιότητες . Σε κάθε προσπάθειά του, σε κάθε βήμα του, ο ήρωάς μας δεν προσπαθεί απλά να επιβιώσει σήμερα, αλλά αποταμιεύει και δημιουργεί το περιθώριο για πιο αποτελεσματική εργασία που θα του βελτιώσει τη διαβίωσή του αύριο.

Υπεύθυνη ομίλου: Βαρδάλου Ελένη ΠΕ80

Περισσότερα...


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΕ ΤΙΣ
JAVA, C++, PASCAL, PYTHON
ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Τι ακριβώς είναι η Java η C++, η PASCAL και η PYTHON;

Όλες τους είναι γλώσσες αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού (object-oriented programming). Άλλες από αυτές όπως η Pascal και η C++ παλιές και δοκιμασμένες στο στίβο της διδασκαλίας προγραμματισμού και της συγγραφής σημαντικών εφαρμογών κι άλλες νεώτερες όπως η Java, και η Python, προορισμένες να υποστηρίξουν το μέλλον της τεχνολογίας.
H Java είναι κατασκευασμένη πάνω στο μοντέλο της C++, είναι μία νέα και ενδιαφέρουσα γλώσσα προγραμματισμού με την οποία μπορούν να γραφούν προγράμματα που να τρέχουν στο Internet. Τη γνωρίσαμε τα τρία προηγούμενα σχ.έτη τη χρησιμοποιήσαμε για να δώσουμε κίνηση και αναγνώριση χρώματος στο ρομπότ EV3 της Mindstorm. Η Python και η C++ εντάχτηκαν στον όμιλο τα επόμενα 3 σχ.έτη, τις χρησιμοποιήσαμε για τον προγραμματισμό αισθητήρων και μικροϋπολογιστών όπως το Raspberry Pi και Arduino και την κατασκευή μικροδορυφόρων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό διαστημικής της CanSat in Greece και της ευρωπαϊκής υπηρεσίας διαστήματος ESA

Γενικός στόχος του ομίλου είναι:

Οι μαθητές να γνωρίσουν το μελλοντικό κόσμο της ρομποτικής με μονοπάτι τα σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού.

Υπεύθυνη ομίλου: Κουνάβη Ευαγγελία ΠΕ86 ΠΕ03

Περισσότερα...






ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΑΘΩ & ΤΥΜΦΗΣ 1, 26226 ΠΑΤΡΑ, 2610-333808
mail@lyk-peir-patras.ach.sch.gr
Επιμέλεια ιστοσελίδας: Ευαγγελία Κουνάβη ΠΕ86 ΠΕ03